اگر جاسوس نباشید که خیالتون راحته و هر سوالی از شما بشه با خیالی آسوده جواب میدید. اما اگر جاسوس بودید، حداقل بهتر تظاهر به بیخیالی کنید و با زیرکی به سوالات پاسخ بدید و سوالات حرفهای طرح کنید!
طراحی گرافیکی این بازی به همت کافه برد انجام شده که شما میتونید این بازی رو از لینک خرید با کیفیت عالی تهیه کنید و یا خودتون بازی رو پرینت بگیرید.
اطلاعات بازی
حداکثر تعداد بازیکن: هشت نفر
مناسبترین گروه برای این بازی: تمام گروهها!
گروه سنی: +۱۰
زمان اتمام هر دور بازی: ۱۵ دقیقه
پرینت بازی
اگر تصمیم گرفتید بازی اسپایفال رو خودتون پرینت بگیرید، برای آماده سازی بازی باید به نکاتی توجه کنید. موقع پرینت به اندازه برگه دقت کنید. فایلهای پرینتی در قالب PDF آماده شده و آخرین صفحه فایلهای کارت، طرح پشت کارتها قرار داده شده. اگر قصد دارید روی برگه معمولی و سیاه سفید چاپ کنید، پیشنهاد میشه پشت کارتها رو چاپ نکنید، چون ممکنه ردی بندازه که بعضی کارتها از بقیه متمایز بشن. اگر برای چاپ، فایلها رو ببرید یک دقتر فنی خوب و روی برگه های گلاسه ضخیم و رنگی چاپ کنید، چه بهتر.
بعد از پرینت، کارتها رو ببرید و دسته بندی کنید. شما باید از هر کارت مکان هفت عدد داشته باشید. کارتهای هر مکان را جدا کنید و یک کارت جاسوس روش بذارید. یعنی هر دسته کارت باید از هفت کارت مکان مشابه و یک کارت جاسوس تشکیل شده باشه. حالا با یک گیره کاغذ تمام کارتها را روی هم محکم کنید (مثل تصویر زیر). اگر قصد دارید با نفرات بیشتر از هشت نفر بازی کنید، میتونید از کارتهای مکان و نقش، دو سری پرینت بگیرید. توجه کنید که دسته کارتها نباید از هم قابل تشخیص باشند.
شروع بازی
یکی از دسته کارتها رو بر میدارید و فرض میکنیم شما هشت نفر هستید. کارتها رو بُربزنید. قبل از پخش کردن کارتها تصمیم بگیرید چکسی شروع کننده بازی باشه. به هرنفر یک کارت بدید. همه کارتهای خودشون رو بعد از نگاه کردن دوباره روی زمین بذارند. حالا یکنفر جاسوسه. اگر کمتر از ۸ نفر هستید، قبل از بر زدن تعدادی از کارتها رو باید از پشت دسته کارت کم کنید.
- شروع کننده بازی، به انتخاب خودش باید از یک نفر سوالی بپرسه. اما چه سوالی؟
شخصی که جاسوسه در درجه اول نباید خودش رو لو بده. دیگران نباید بفهمند شما جاسوس هستید و الا بازی رو باختید و بازی تموم میشه. از طرفی هم جاسوس ماموریت داره مکان استقرار دیگران رو کشف کنه. دیگران هم در درجه اول نباید لو بدند که مکان استقرارشون کجاست، اما اگر بتونن جاسوس رو پیدا کنند، امتیاز میگیرند. پس شما باید سوالی بپرسید که اطلاعات بیشتری از اطرافیانتون کسب کنید.
- وقتی از ما سوال شد چه جوابی بدیم؟
اگر جاسوس نیستید، خودتون رو در اون مکان در نظر بگیرید و به سوال جواب بدید. اینطوری فرد سوال کننده، در صورتی که جاسوس نباشه، متوجه میشه که شما هم جاسوس نیستید و میدونید مکان استقرارتون کجاست. اما جاسوس هم داره گوش میده و ممکنه از جواب متوجه بشه که مکان استقرار شما کجاست.
اگر جاسوس هستید، سعی کنید جوابی بدید که احیانا با تمام مکانها، یا حداقل چندین مکان، سازگار باشد. بعد از سوال و جوابهای دیگران، شما باید تا حدودی با فضای مکان استقرار آشنا شده باشید و میتونید بعضی از احتمالات رو کنار بذارید.
پایان و برنده بازی
برای اینکه بازی جدی گرفته بشه میتونید از سیستم امتیازدهی استفاده کنید تا هر فرد برای بالا بردن امتیاز فردی خودش تلاش کنه. امتیازات رو روی کاغذی یادداشت کنید و هرکس بتونه به امتیاز ۱۰ برسه برنده است.
اگر بازی اسپایفال را هشت نفره بازی میکنید، تایمر رو روی ۸ دقیقه تنظیم کنید. در این مدت هر فردی که بتونه جاسوس رو تشخیص بده ۳ امتیاز میگیره. اما جاسوس در صورتی که لو نره و بتونه مکان استقرار دیگر بازیکنان رو حدس بزنه ۳ امتیاز میگیره. درصورتی که بعد از اتمام وقت جاسوس پیدا شود فقط ۱ امتیاز برای بازیکنان درنظر گرفته میشود.
[tabs tab1=”پرینت بازی” tab2=”خرید”]فایلهای بازی اسپایفال
دانلود کارتهای جاسوس (روی برگه A4)
دانلود کارتهای مکان و نقش (روی برگه A3)
قیمت ۳۹.۵۰۰ تومان
خرید بازی اسپایفال
- 12 دیدگاه
- رومیزی
- ژوئن 3, 2017